TARİHÇEMİZ
İskandinav doğası, 1970 yılında ilaç şirketi Orion tarafından piyasaya sürülmesinden bu yana Lumene için bir ilham kaynağı olmuştur. Marka, adını Orta Finlandiya'daki Kuhmoinen'de bulunan Lummenne Gölü'nden almıştır. Lümen ayrıca ışık için Latince bir kelimedir. 2020'de Lumene 50. yılını kutluyor ve güzellik endüstrisinde döngüsel ekonomide İskandinav öncüsü olarak yolculuğuna devam ediyor.
İskandinav doğası, 1970 yılında ilaç şirketi Orion tarafından piyasaya sürülmesinden bu yana Lumene için bir ilham kaynağı olmuştur. Marka, adını Orta Finlandiya'daki Kuhmoinen'de bulunan Lummenne Gölü'nden almıştır. Lümen ayrıca ışık için Latince bir kelimedir. 2020'de Lumene 50. yılını kutluyor ve güzellik endüstrisinde döngüsel ekonomide İskandinav öncüsü olarak yolculuğuna devam ediyor.
İlaç şirketi Orion, İskandinav doğasından ilham alan bir güzellik markası olan Lumene'yi tanıttı. Marka, adını Orta Finlandiya'daki Kuhmoinen'de bulunan Lummenne Gölü'nden almıştır.
Lansmanından sonraki üç yıl içinde Lumene, Finlandiya'da pazar lideri haline geldi. Marka bugüne kadar bu konumunu koruyor. Ayrıca Lumene rujlarını ve ikonik mavi kılıflarını tanıttı.
Lumene, özellikle diğer İskandinav ülkeleri ve Rusya'ya ihracatını artırdı. Lumene Green serisi güzellik salonlarında popülerlik kazanmaya başladı.
Lumene formülasyonlarında İskandinav meyveleri kullanma stratejisi tanıtılıyor.
Lumene, kozmetik ürünlerinde elle toplanmış, yabani olarak yetiştirilen Finlandiya meyvelerini kullanan ilk marka oldu. Cloudberry tohum yağı ve C vitamini ile formüle edilmiş Lumene Vitamin+ serisi 2001 baharında piyasaya sürüldü. Vitamin+ kremi, Avrupa çapında bir tüketici dergisi araştırmasında "Avrupa'nın en iyi kırışık önleyici kremi" seçildi. Bu tanınma, Lumene'nin uluslararası marka bilinirliğini artırdı.
Kauklahti, Espoo'da yeni bir kozmetik fabrikası açıldı. Lumene'nin cilt bakımı ve yüz makyajı ürünleri bugün hala bu fabrikada üretiliyor.
Lumene üretimi %100 sürdürülebilir hidroelektrik kullanmaya başladı.
Su tüketimini azaltmayı amaçlayan Lumene WaterSmart programı. Lumene, hem tüketicileri hem de kozmetik şirketlerini su ayak izini azaltmaya ve suya karşı daha sürdürülebilir bir tutum sergilemeye teşvik etti. Lumene, Finlandiya Doğa Koruma Derneği ile de işbirliği yapmaya başladı.
Lumene, büyük bir proje ile markasını tamamen yeniledi. Formülasyon stratejisi, sadece meyveleri değil, aynı zamanda diğer kuzey bitkilerini de içerecek şekilde genişletildi. Hedef, vegan hacmini ve çeşitliliğini sürekli arttırmaktı.
Vegan cilt bakım ürünleri ve fondöten çeşitleri piyasaya sürüldü.
Lumene, hendekteki turbalıkların restorasyonu için Hiilipörssi (Karbon Pazarı) ile birlikte çalışmaya başladı. Finlandiya'da Lumene, Sürdürülebilir Marka Endeksi'nde lider güzellik markası konumuna yükseldi.